czwartek, 5 grudnia 2013

Orzechowo, jesiennie...


 Szybkie śniadanko wykonane za pomocą foremek ze sklepu Ikea. Jeż i wiewiórka z masłem orzechowym domowej roboty. Grzybek zrobiony jest z rzodkiewki.  Dokładna instrukcja jak wykonać liska/wiewiórkę poniżej (znaleziona na You Tube). Liść w jabłku wycięłam nożykiem do warzyw, kształt odcisnęłam foremką.  Do pudełka wkładam też zadanie-zagadkę :) Kapitan Nauka, Przyroda w zagadkach 6-9 lat. Kolorowe podkładki/serwetki pod drugie śniadanie dostępne są na allegro.


Poniżej przepis na masło orzechowe wykonywane w thermomixie :
• 1 płaska łyżka cukru
• 400 g orzeszków ziemnych, prażonych, solonych (ja wymieszałam orzechy łuskane przez dzieci z tymi z puszki smażonymi solonymi oraz prażonymi niesolonymi- wyszło pyszne)  
• 10 g oleju słonecznikowego (dodałam 5g)                 
1. Do naczynia miksującego włożyć cukier, zemleć 10 s/obr. 10.
2. Dodać orzeszki, zemleć 30 s/obr. 10, kopystką zgarnąć rozdrobnione składniki ze ścianek na dno naczynia.
3. Dodać olej, wymieszać 20 s/obr. 6-8 (ilość oleju zależy od żądanej konsystencji).

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz